Solenergi...

Kroppen är väldigt instabil för tillfället, eller egentligen har den väl varit det hela sommaren. Ena dagen är jag stark och nästa kommer jag knappt ur sängen, gårdagens distanspass blev nerkortat till en timmes lätt cykling då jag direkt kände att det fanns ingen ork whatsoever... Stel och öm körde jag sedan igenom ett stretch/yoga pass här hemma på verandan för att om möjligt mjuka upp musklerna lite innan jag åkte till jobbet.
I natt har jag sovit riktigt dåligt och nu efter frukosten är det bara att inse att även dagens planerade distansrunda får ställas in, det är ingen ide att tvinga ut sig själv på något som troligtvis bryter ner mer än vad det gör nytta och formen till söndagens långlopp den blir vad den blir oavsett om jag tränar idag eller inte.

Jag jobbar eftermiddagspass idag och direkt efter jobbet åker vi upp mot Rättvik inför helgens race och eftersom både jag och Madde är lediga imorgon och på måndag blir det ju lite av en långweekend och förhoppningsvis lite återhämtning för själen även om det är tävling på söndag.

Jag börjar som sagt jobba först kl 13.00 idag och fram tills dess ska jag lägga mig i solen och lapa solenergi för det är nog så att en del människor går på fast&flytande bränsle medan andra är soldrivna, jag tillhör definitivt den senare kategorin och nu ska jag ta vara på tillfället att lägga mig själv på laddning några timmar...






Kommentarer
Postat av: Jonne

Hej. Vad jobbar du med Kjell?
:)
MVH Jonne

Svar: Jag freelansar på Sportson i Borås som cykelmek under säsongen samt gör en del jobb för 8848altitude, på vintern bor jag i Thailand.
Kjell Olsen

2015-07-02 @ 13:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback