DNS...

Det ser ut som att det blir ett DNS 
(Did Not Start) i resultatlistan till helgens race, mitt rese/tävlingssällskap har insjuknat och någon ersättare har jag inte hittat ännu.

Jag tycker det blir lite dyrt att åka själv, med husbil på färjan och lite över 60 mils bränslekostnad så slutar notan på ca 3000kr och så viktigt är inte racet. Det var mer som en kul grej att få till ett bra träningsrace så här tidigt på säsongen men inte till vilket pris som helst. Det gäller att prioritera rätt och för dom pengarna kan jag "köpa" mig ett par extra veckor i Thailand nästa vinter istället.

Så som det ser ut nu så blir det ett bra distanspass här på hemmaplan imorgon istället för Danmark.

Min nya hoj börjar också bli mer och mer tävlingsklar, jag har ju sedan tidigare bytt sadel och bantat vikten med 140 gr och igår fick jag äntligen mitt nya styre från tune.
Idag har jag monterat på styret med nya lättare handtag och invägningen visar att cykeln lättat ytterligare 100 gr.
Nu fattas bara sadelstolpen från tune och däckbyte till thunderburt sedan tror jag att jag är nöjd även om det går att plocka några få gram ytterligare.

Nytt & lätt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback