Prolog...

Dagens prolog mäter 15,1 km med en klättring på 447 hm de första 5,5 km, sedan bär det av utför i ca 10 km med en fallhöjd på 780 hm. Nästan 8 % lutning i snitt under sista milen på stigar inne i skogen. Kollar man på banprofilen ser man att verkligheten blir värre än vad snittet visar, det blir ett par riktigt branta kilometer utför innan det planar ut något. Vi startar alltså en och en för att sätta en individuell ranking inför startordningen på morgondagens etapp och min plan är väl att ta i ordentligt idag för att få en fingervisning om hur jag står mig gentemot mina konkurrenter. I morgon däremot ska jag följa min långsiktiga plan och det är att hålla igen lite, det blir nog jobbigt ändå i slutändan...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback