Slagna hjältar...

Efter några mycket trevliga timmar på morgonen då vi träffade många nyfikna cyklister som tittade in i vår "popupstore" för att kolla in våra produkter bev det till slut dax för årets första start i mitschubishimtbchallenge.
Billingeracet i Skövde stod på schemat och nu såhär i efterhand är jag väldigt glad att det är över, det är definitivt ett av årets hårdaste lopp och att genomföra det med halvt fungerande lungor var hårt, riktigt hårt...

Jag kunde inte fylla lungorna mer än till hälften utan att få en host & slemattack och med dom förutsättningarna går det inte att cykla fort. Detta visste jag ju om i förväg och målsättningen inför loppet reviderades till att försöka klara topp tio i H-50 klassen, nu blev jag just 10:a i mål och det måste jag faktiskt vara nöjd med. Loppet för övrigt var riktigt kul, det är mycket mountainbike och fin stigcykling så man får verkligen valuta för startavgiften. För att inte tala om euforin i kroppen när man sveper fram i hög fart på dom snabba stigarna genom vitsippefälten borta i lövskogarna, ren och skär MTB glädje...

Min teamkompis från 8848altitude, Pauli  gjorde också en riktig kämpainsats igår och krigade sig imål trots en svår vurpa, här kommer hans egen berättelse om racet i går...


Här är det jag som ligger utslagen och blir tröstad av Nero...

Pauli blir omhändertagen av sjukvårdarna på plats...

Efter ett fint jobb på akuten i Borås...

Nu kan det bara gå åt ett håll och det är  fullt fokus framåt för oss båda. Långa lugnet i Falun here we come, låt oss bara slicka såren några dagar först...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback