Sudety MTB challenge...

Jag har en "to do lista" vad gäller cykelupplevelser som jag drömmer om att genomföra, en del är gjort men några projekt återstår och det kanske är hög tid att ta tag i saker och ting om det ska bli verklighet. Ingenting sker ju av sig självt som man säger...

Överst på listan står Crocodile Trophy i Australien följt av Cape Epic i Sydafrika och som ett delprov på vägen finns även Lankawi international MTB challenge i Malaysia, alla är riktigt tuffa etapplopp på mountainbike. Nu har det dock dykt upp ytterligare ett delmål som jag tror kan bli en riktigt bra första värdemätare på om jag överhuvudtaget pallar denna typ av utmaningar.

Sudety MTB callenge är ett 7 dagars etapplopp som går i bergsregionerna mellan södra Polen och Tjeckien. 434 km MTB med totalt 13200 hm klättring fördelat på en prolog och sex längre etapper. 

I morse anmälde jag mig så nu får jag ta tag i förberedelserna som behövs vad gäller om jag behöver lägga om träningen på något vis och hur/vad jag ska äta under perioden som loppet pågår, jag vet ju vad som krävs inför och hur det brukar kännas efter ett vanligt svenskt långlopp men det här är nog något helt annat misstänker jag...

Detta är vad som väntar
Prolog / 15 km och 455 hm
Etapp 1 / 67,5 km och 2183 hm
Etapp 2 / 68 km och 2082 hm
Etapp 3 / 69,8 km och 2196 hm
Etapp 4 / 51,6 km och 1812 hm
Etapp 5 / 82,8 km och 2287 hm
Etapp 6 / 80,4 km och 2136 hm

Och ja, jag har förbokat massage efter varje etapp...

En aktiv semester väntar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback