Bästa stunden på dagen...

Lika säkert som att det kommer eftermiddagsskurar under november månad är att man alltid vaknar till solsken. Bästa tiden på dygnet är när solen går upp och jag får njuta av dagens första kaffe.


Idag skjuter jag på träningen tills eftermiddagen då jag ska passa på att åka med en granne nu på morgonen ner till Phuket för att köpa en ny takfläkt till sovrummet. Den gamla har lagt av och jag gillar inte att använda AC:n, det brukar räcka med att det fläktar lite från taket för att sova gott. Tar man bara ett svalkande kvällsdopp i poolen det sista man gör innan man lägger sig så får man ner kroppen i rätt temperatur.

Eftermiddagens pass blir bara ett lugnt rullpass på någon timme, nu backar jag tillbaka och börjar om från början med en tre fyra lugnare pass i värmen innan jag ökar på farten igen, så som jag normalt alltid gjort. 

Jag har också läst på lite om värme och energiåtgång och inser att en effektiv fettförbränning kan vara en ännu mer avgörande faktor här nere i värmen än hemma. Nu förstår jag varför jag "gått så bra" förr om åren när jag alltid kört mina träningspass här utan frukost för att effektivisera just användningen av fett som energi. Jag har nog haft en större nytta av detta än jag tidigare förstått. Så från och med igår kör jag återigen med denna teorin i bakhuvet, ingen frukost före träning förutom kanske vid de allra hårdaste passen. Om jag har rätt eller inte... Ja det har ju fungerat förträffligt förr och det räcker för mig...
Intressant läsning om energiåtgång från div källor vid stark värme...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har inte det där problemet här hemma vill jag lova med värmen!
Kör hårt
Mvh
Anders

2015-11-17 @ 10:10:50
Postat av: Anonym

Har inte det där problemet här hemma vill jag lova med värmen!
Kör hårt
Mvh
Anders

2015-11-17 @ 10:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback