En dag off...

Ja idag händer inte mycket, lite vila står på programmet efter gårdagens urladdning. Kanske ett kort & lätt joggpass i kväll innan middagen. Annars har jag suttit och gjort färdigt träningsplaneringen fram till jul, fyra tuffare veckor väntar innan julhelgen kommer med en lättare återhämtningsvecka.

Nästa race blir den 13:e december nere i kok khloy ca 60 kilometer härifrån, också det ett långlopp men här har jag har inte koll på exakta distansen ännu. Så nu har jag några veckor på mig att vässa till formen ytterligare lite, trots att jag vann igår så kändes det inte riktigt som det brukar men med en analys av gammal träningsstatistik från föregående vintrar har jag nu spikat en plan för hur jag ska plocka fram det som fattas... 
(för att även känslan ska vara på topp)

Min inflammation i axeln/skuldran har jag fortfarande känningar av trots en kortisonspruta innan jag åkte och nu i helgen så var hotellsängen ganska hård och jag vaknade med ordentliga smärtor i axeln efter att ha sovit på sidan. Jag har inte kunnat göra någon yoga på väldigt länge pga detta och jag som normalt är ganska böjlig och mjuk börjar  nu stelna till som en gammal gubbe. Lite ont i ett knä har jag också fått antagligen i brist på stretch & yoga. Jag får nog ta tag i detta nu, kanske improvisera lite och göra de övningar jag klarar av innan jag förvandlas till en riktigt gammal och stel gnällspik.
För det kan väl inte vara så att det är helt vanliga åkderskrämpor som börjar visa sig...

Händer inte mycket idag...

Planen för resten av året...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback