Hemmatävling...

Det har dykt upp en tävling på "hemmaplan" nere i Thailand. Idag blev jag personligt inbjuden till tour of Takola som arrangeras den 17 januari med start och mål bara ca 13 km hemifrån. Det var Saner Sang, bossen för team winspace Thailand som skickade en förfrågan via Facebook.

83 km med ett par hyfsade "knäppar" halvvägs, eller rättare sagt en "knäppa" (berget upp till khao sok nationalpark) som ska köras från två håll då vi vänder på andra sidan berget och kör samma väg tillbaka. Tur att det är breda vägar när man möts och för er som undrar så registreras man vid vändpunkten så det går inte att vända i förtid...

Jag har inte klart för mig ännu om det både är Racer och MTB klasser men normalt sett är det så på de flesta thailändska landsvägstävlingar. MTB klasserna samlar alltid riktigt stora startfält så det blir troligtvis som ett snabbåkt långlopp för min del och om inte så får jag väl låna en racer någonstans. 

Nu blev jag riktigt taggad och ska strax ner och bränna av ett antal 30 sekundare i garaget, nu jäklar...

Som alltid, en färgglad poster...

Ute vid kusten 13 km rakt västerut från "varvet" bor jag...

Bergatröja till bäste klättrare i samtliga klasser...

Gul tröja till segrarna i samtliga klasser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback