Produktiv dag...

Ja då har man varit nere på Phuket och gjort lite ärenden, vi fick leta i några affärer innan vi hittade takfläkten som jag ville ha. Sedan blev det lite småhandlande till några andra grannar här i byn, vi bor ju ute på landsbygden och ibland är det svårt att hitta allt man behöver här uppe, då blir det till att åka bil en bit och alla hjälps åt om det är något som någon annan behöver. 

Men nu får det allt vara bra med bilåkande på ett tag, en timme taxi till hotellet i fredags när jag landade, tre timmar taxi hem till huset i söndags kväll och nu över fyra timmar t.o.r idag till Phuket igen. Fast imorgon blir det en liten tur ändå då jag ska ner till khao lak för att träffa min kompis Toy, han ska hjälpa mig med anmälningar till några tävlingar och han hade även fixat sjuts åt mig med en annan cyklist från grannbyn som ska köra samma tävling som mig på söndag. Det var ju toppen för då slipper jag hyra bil och krånglet med att hitta dit då det är ca 20 mil härifrån och i ett område jag aldrig varit förut.

Jag kom inte ut på cykeln idag förrän sent på eftermiddagen och det blev en timmes cykling som kändes helt ok, imorgon ökar jag på en timme och sedan ytterligare en timme på torsdag. Kanske provar jag med någon 15 minuters intervall på sweetspot under dessa pass och känns det bra så kör jag lite hårdare intervaller på fredag för att sätta fart på pulsen och flåset igen,  sedan hoppas jag kroppen svarar på söndag då 85 km långlopp väntar...

Det finns några riktigt bra "gaturestauranger" nere på Phuket och som brukligt när vi är där så köpte vi med oss lite delikat anka hem...

Äntligen efter en lång dag i bilen fick jag komma ur på cykeln och sträcka på benen lite, skön känsla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback