"Minneskort"...

Det dök upp ett sånt där "minneskort" på min Facebook imorse, för sex år sedan påbörjade vi vårat drömprojekt  i den lilla byn Bang lut två mil norr om Khao Lak nere i Thailand. Det var en lång och krokig väg första året med att få färdigt husbygget och få ordning på alla papper men till slut blev det klart och nu åker vi snart ner för sjunde gången och övervintrar.

Det har blivit som ett andra hem med trevliga grannar som man längtar efter att få träffa igen. Jag har också fått massor av cykelvänner runt om i södra Thailand under åren och det blir alltid ett kärt återseende när vi ses ute på tävlingarna. På marknaden där vi handlar våra grönsaker blir vi igenkända och välkomnade när vi kommer och min egen speciella "mat gumma" i padthai ståndet uppe i byn skiner alltid upp i ett leende när jag återkommer för säsongen. 

Det märks att jag längtar va ?...

Så här såg det ut hösten 2009...

Det blev ju riktigt bra tillslut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback