En produktiv helg...

Ja denna helgen har man hunnit med mycket, det började med en helkväll i Göteborg i fredags följt av en dag fylld med shopping och strosande på stan i lördags. När vi väl kom hem till Borås igen sent på eftermiddagen så stack jag ut på en joggingtur som visade sig bli lite intressant...

Det visade sig nämligen att samma runda som kändes så lätt för några dagar sedan nu helt plötsligt blivit en kilometer kortare och trots samma löptid som senast så blev ju kilometertiden betydligt långsammare. Jag tyckte väl att det gick lite väl snabbt enligt min garminklocka vid första tillfället...

Vid en närmare titt i historiken så visade det sig att från första gången finns ingen karta (runda) sparad vilket troligtvis innebär att gps:n inte gått igång och klockan har då räknat på någon medellängd på löpsteget istället och på så vis fått fram en distans och fart som inte riktigt stämde med verkligheten. Jag som först var så jäkla nöjd och glad, nu kom man allt ner på jorden igen och det med ett ordentligt magplask dessutom...

Nåja, känslan i kropp och ben bägge gångerna har iallafall varit bra och inga besvär har visat sig så jag får väl vara lite nöjd ändå oavsett hur snabbt det gått. Huvudsaken är ju att det funkar att löpträna lite och det verkar det ju göra.

Vi fick med oss lite färsk pasta och sås från saluhallarna i Göteborg och efter en stadig middag hemma igårkväll så väntade ett distanspass med ett gäng landsvägscyklister idag, drygt 90 kilometer blev det innan jag svängde upp på uppfarten och direkt skarvade på med att klippa gräset förhoppningsvis en sista gång i år.

Ja ni hör ju, det har gått i ett sedan i fredags så nu får det vara bra, ryggläge i soffan låter väl som ett bra avslut på denna helg...

Fin vy från gothia towers, det fina vädret drog in under kvällen...

Några sista strålar sol innan mörkret föll...

På väg hem i natten mötte vi Poseidon...

På väg ut på stan för lite shopping, cyklarna fick stå parkerade idag...

Det blev mycket spring i affärer...

Dagens distanspass med tillhörande "punkapaus"...

Nyklippt gräsmatta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback