Ett av årets stora mål...

Då var jag anmäld till ett av årets stora mål, nämligen European Mountainbike Masters Marathon Championships som arrangeras nere i Österike den 9 juli. Med lite över 111 kilometer och med mer än 3000 hm blir det en utmaning utöver det vanliga. Veckan efter går MTB XC SM i Värnamo och nu är siktet inställt på att få till en formtopp som sträcker sig över dessa två veckor.

All träning och tävling fram tills dess ser jag nu som förberedelser och resultaten under försommaren är sekundära, i första hand vill jag hitta en bra känsla både mentalt och fysiskt för att sedan successivt höja nivån till topp inför just dessa veckor.

Om det går... Ja det återstår att se men nu har jag två stora mål under loppet av två helger att sträva mot...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback