Åkulla-Borås...

När vi vaknade imorse och konstaterade frost utanför husbilen och en bister ostlig vind så tappade jag sugen på att cykla hem från Varberg i den kyliga motvinden. Vi drog ut på frukosten och åkte sedan till Åkulla för en liten promenad med hunden och lite förmiddagsfika, efter fikat avtog vinden något och temperaturen blev riktigt behaglig så "solskenscyklisten" i mig vaknade och lusten på att cykla hem till Borås kom tillbaka. Jag ställde in min Garmin gps på småvägar och fick en riktigt fin tur hem genom landsbygden på små otrafikerade asfaltsvägar med inslag av några kortare grusvägspartier, nästan som Paris Roubaix faktiskt dagen till ära fast grus istället för kullersten. På tal om Paris Roubaix, jag hann precis hem till den avslutande otroligt spännande timmen.

Med en pigg och skön känsla i benen är jag glad att jag fick genomfört veckans distanspass på ett bra sätt, nu i veckan som kommer kryper jag ner i garaget igen men hoppas på finväder till nästa veckoslut. Då kanske det vankas racerpremiär...

Inte Paris-Roubaix men väl Åkulla-Borås, 90 kilometer på varierande underlag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback