Lite gnäll...

Veckans hårda pass är gjorda så då gjorde det väl inget att jag bara rullade runt ett par timmar och njöt av lite frisk luft och solsken idag. Jag är inte riktigt 100% frisk från förkylningen ännu verkar det som, jag är snuvig och nyser när jag vaknar på morgonen sedan blir jag bättre under dagen för att återigen vara snuvig och "nysig" nästa morgon. 

Det är det här som är så svårt och som retar mig så mycket, detta att varje vår när jag kommer hem från Thailand så blir det bara skit av alltihopa. Från att ha kunnat träna 100% efter en plan i fyra månader, utan sjukdom, utan dåligt väder, ja utan ett enda störande moment som ställer till det så kommer man hem och blir alltid förkyld, man blir också helt plötsligt beroende av vädret. Går det köra distans i helgen eller blir det skitväder, ja vem fan vet... Inte ens meteorologerna verkar det som. 

Jag vet att jag borde vara jäkligt nöjd med det jag har men lite vill ha mycket och mycket vill ha mer, det är inte så lätt alltid att vara nöjd och glad och att acceptera att det är som det är när man som jag lider av "dåligtväderdepressioner"...

OK, slut på gnället nu. I eftermiddag ska jag och min dotter iväg på en konstutställning, det ska bli trevligt. Det är en vän som har vernissage, det blir lite "live" jazzmusik i bakgrunden och troligtvis ett glas rött eller två skulle jag tro, något att äta också då jag är själv hemma och vill slippa laga middag. Ett riktigt fint avslut på arbetsveckan med andra ord, fast egentligen inte... Jag ska ju jobba imorgon också, men sedan är jag ledig och på söndag är det ett distanspass på schemat, om vädret nu tillåter förstås...

Idag var det en fin dag, körde inte jättelångt då jag inte riktigt känner mig 100% återställd  ännu men lite frisk luft och några timmars solsken i lugnt tempo, det fick jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback