Strava...

Två timmar utecykling idag och två intervallpass på trainern som väntar nästkommande två dagar sedan är det vilodag igen. Det känns som att dagarna rullar på snabbt nu. På dagens runda viste jag att det fanns ett segment på strava som började ca 10 minuter hemifrån. Med start direkt när man cyklar in på kindsbanan börjar en 6.8 kilometer lång slakmota där totalt 65 tider finns registrerade. Det var inte tänkt att jag skulle köra jättehårt idag men jag var lite sugen på att se hur jag ligger till om jag pressar på lite för att få en hyfsad tid på stravasegmentet.

Påpälsad med varma vårkläder och med en kraftig motvind gjorde jag ett försök och lyckades väl över förväntan får jag nog säga. Det var inga problem att ligga några slag över tröskelpuls under hela segmentet och det finns mer att ge kände jag. Nu är ett första försök avverkat och fler lär det bli då jag väldigt ofta cyklar ut åt just det hållet på mina träningsrundor. En av sommarens målsättningar får väl bli att hamna längst upp på listan, ett bra och roligt träningsmål som nog inte är omöjligt att klara...

Dagens runda...

En hård inledning följt av distansfart...

Kan jag pressa en minut i sommar tro...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback