Monsun...

Ja ska det regna så ska det regna rejält verkar det som vädergudarna har som dagens motto, vi satt här under taket på verandan med morgonkaffet när himlen fullkomligt öppnade sig och Nero (hunden) blev så rädd att han sprang in med svansen mellan benen. Det är väl tur att det finns garage att träna i sådana här dagar, fast det var ju ändå planen oavsett väder. Att upprepa tisdagens korta intervallpass med 3x6 minuter 40/20 intervaller, 40 minuters pang pang för benen sedan är det klart.

I tisdags var första gången på över en månad jag körde intervaller inne efter en månads bergscykling nere i Europa men det kändes ganska bra ändå och efter gårdagens vila är det alltså dax igen, imorgon väntar ännu en vilodag och sedan kör jag upp till Ludvika på lördag för finnmarksturen. Jag räknar med att rulla runt andra slingan på eftermiddagen och sedan hoppas jag att jag är redo för ett bra race på söndag...

Så här såg det ut i tisdags och likadant blir det idag. Två korta med hårda pass och för övrigt inte allt för många timmar denna lite lugnare träningsvecka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback