Tunga ben & branta backar...

Det märktes idag att det är skillnad på att vila och att avstå träning pga förkylning, jag var sugen som sjutton på att "kötta" på ordentligt på dagens pass men toppformen som fanns innan förkylningen var liksom inte på topp längre. Det fick bli ett lugnare distanspass istället för intervaller och det är väl bara att inse att man får backa tillbaka lite och börja om från början...


Det är väl en himla tur att nästa race är först om tio dagar, tills dess ska jag väl kunna hitta formen igen, hoppas jag... 
På tal om nästa race föresten, mina polare har varit nere och testat varvet nu när jag var sjuk och det visade sig tydligen att avslutningen upp mot mål var brutalt brant. 29% lutning och dålig beläggning, endast en av dom kunde cykla upp!!...

Det har tydligen inkommit en hel del protester på hur avslutningen ser ut då knappt någon klarar att cykla upp, så vi får väl se hur det blir till slut. Det var också en del andra svårigheter ute på varvet så det är nog läge att försöka åka ner och reka lite när dom väl bestämt sig för hur den slutgiltiga sträckningen ska se ut...

Ute och letar efter formen...

Det gick tungt för mina kompisar också häromdagen då dom var nere i khok kloy och testade tävlingsvarvet inför nästa race...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback