Utökad samling...

Dagens träningspass kändes ovanligt segt efter morgonpromenaden, det är inte nyttigt att promenera som cyklist. Helt klart är det så...

Träningen bestod av tre längre tröskelintervaller med olika kadens, när man cyklar utomhus så får man ju anpassa sig efter hur vägar och trafik ser ut och idag när det regnade så tog jag en kortare runda än tänkt och då fick intervallerna anpassas efter detta. Första intervallen blev 15 minuter lång där jag låg på 82-85% av maxpuls och med den kadens som kändes bäst helt enkelt. En kort paus genom en liten by och sedan 20 minuter på samma pulsnivå som innan fast med en "kadensstege" där jag började med 100 kadens, sedan kuggade jag ner växlar allteftersom tills jag mitt i intervallen var nere på strax över 50 kadens för att sedan vända uppåt i kadens igen. Den tredje intervallen blev 10 minuter lång och här försökte jag hålla 100+ kadens hela tiden och dessutom stod jag upp första 15 sekunder av varje minut.

Kontentan av dagens pass är att jag är som bäst i min komfortzon, dvs 80-90 kadens. Det i sin tur betyder in med mer styrkeintervaller och högkadensövningar om jag ska utvecklas åt rätt håll. Tack Johan "chipskungen" Malmsten för ett inspirerande pass, nästa gång blir det som du skrev på din blogg, dvs tre 20 minutare. Jag vet redan rundan som kommer passa perfekt för detta pass...

Efter morgonens promenad på stranden är snäcksamlingen vid poolkanten ännu större...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback