Välgörenhetscykling...

Idag var vi med på ett värgörenhetsarrangemang som Takua pa cykelklubb stod som värd för. En gemensam cykeltur på småvägarna från Takua pa till Khao lak och en gemensam frukoststund som vi bjöds på innan vi rullade iväg söderut. Det var över 300 cyklister som samlats för att delta och det var gubbar, gummor, motionärer, ungdomar och riktiga tävlingscyklister i en salig blandning. 

Det var sammanhållning i fältet som gällde, ingen fick cykla om ledarbilen och vi hade följe av "kvastbilar" ifall någon trots allt blev för trött för att fullfölja turen, det fanns ordningsvakter på moppar som höll i taktpinnen och såg till att det var rättning i leden samt åkte i förväg och stoppade trafiken i de korsningar vi passerade.

Då det var aktiv vila på schemat så passade tempot mig utmärkt, väl hemma igen stannade mätaren på strax över 60 km på de tre timmar vi cyklade. Så ingen hög puls eller ansträngning för benen alls utan lätt spinn på lätta växlar i trevligt sällskap...
Iväg tidigt hemifrån imorse...

Först bjöds vi på frukost och kaffe...

Maddes första "inskrivning"...


Min kompis Toy med fru och son...

Snart dax för avfärd...

En lååång klunga som slingrar sig framåt...

Då det var i Takua pa som tour of Takola arrangerades för tre veckor sedan tog jag chansen att stolt visa upp och cykla i bergströjan som jag då snodde framför näsan på elitåkarna...

På vägen hem igen fick Madde kramp i en tå och vi fick ta ett lite stopp för att släppa ut foten ur skon en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback