Nytränad...

Då vart man nytränad och klar, frukosten är avklarad och hela resten av dagen kvar till att sola (ligga i skuggan och läsa) . Idag vaknade vi till lite svalare klimat, 24 grader stod termometern på och jämfört med normala 28-30 grader så var det riktigt svalt att träna imorse, blev knappt svettig trots att jag körde hårt.

Jag gillar de nya intervallerna 40/20 sekunders som jag kört några ggr nu men inser att jag måste skaffa någon typ av effektmätare om jag ska kunna köra dom 100% optimalt. Det är svårt att köra helt på känsla och pulsen är ju fördröjd så på såpass korta intervaller funkar inte pulsklockan som hjälpmedel heller. Det bästa är säkert att köra dom inne på testcykel eller trainer men nu är jag ju här i thailand och kan bara cykla utomhus så jag får helt enkelt anpassa mig så gott det går. 

Jag tror ändå att jag ligger bra nära rätt effekt då jag precis orkar igenom varje intervall på samma känsla, jag är rejält trött och hade inte orkat många sekunder till på intervallerna men ändå känns det som att jag inte tappar effekt mot slutet av passet. Hur som helst, en effektmätare står på önskelistan när jag kommer hem...

Testade en grusväg som jag inte kört tidigare på väg hem efter intervallerna och den ledde faktiskt ut på den vanliga vägen en bit hemifrån så nu har jag ännu ett grusvägsparti att lägga till på mina rundor...

Kul med lite nytt som omväxling...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback