Softar...

Idag softar jag bara, laddar batterierna inför en lång distansweekend. Men helt sysslolös har jag inte varit, motorcykeln har fått sig en tvätt och sedan finåkte jag iväg till grannbyn för en lunch på ett av de lokala matställena som serverar lunchbuffé för 35 bath vilket är ca 8kr...

Efter lunchen tog jag en omväg på småvägarna hemmåt för att testa ett café som jag cyklat förbi många gånger men aldrig stannat vid, det ligger lite för nära hemma för att passa som cykelfikaställe men nu idag så var det dax. Jag har ju berättat tidigare om hur cykelkulturen fullkomligt exploderar i landet och likaså är det med kaffekulturen, inte så konstigt kanske då de två liksom hör ihop på något sätt. Det har "poppat" upp små kaffeställen lite överallt och på väldigt många är det riktigt hög klass på både kaffet och fikat...

På väg in till byn för lunch...

Finkaffe mitt ute i ingenstans...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback