Trötta ben...

Backintervaller i förrgår och ett lite för tufft distanspass igår gjorde att benen var lite väl sega imorse på dagens 3x15 minuters tröskelintervaller. Efter två halvbra intervaller lågt i sweetspot zon gav både huvet och benen upp och jag rullade hemmåt med knapp styrfart...

Nu ligger jag här i hyddan och samlar kraft inför eftermiddagen då cykeln ska tvättas och packas ner i väskan inför morgondagens flygtur upp till chiang mai. Imorgon blir en res och vilodag och på onsdag och torsdag har jag tänkt att cykla upp till toppen 2550 möh för att känna på klättringen och den tumma luften lite. Jag ska också testa vilken framklinga som känns bäst, 32:an eller 34:an... Inte för att 36:an är för tung men det är ju bättre att ha ett bredare register att spela med tänker jag, 46 km är långt när det är uppför hela tiden och det gäller att kunna hålla en bra rytm under hela klättringen.

Jag flyger upp med Daniel Amby från team thanyapura och vi delar även rum fram tills på fredag så vi kommer att köra dessa pass ihop vilket ska bli kul. Om vi har tillgång till internet så kommer det lite uppdateringar under veckan annars är jag tillbaka om en vecka...

En bra plats att vila på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback