Visarun...

Jag är ordentligt sliten och trött idag och då är det total vila som gäller, inte nån aktiv vila där jag rullar ur benen. Lite torr i luftvägarna är jag också och jag hoppas inte det är nåt lurt på gång då det ju inte kändes helt ok i kroppen igår på racet heller...

Total vila alltså och Istället har jag kört bil de 18 milen upp till Ranong för att ta mig över till Burma och förnya mitt visa. En dagsutflykt och jag har ytterligare 60 dagar vilket räcker med marginal då det nu är 45 dagar kvar av min vistelse här.

45 dagar och tre tävlingar kvar, det har visserligen dykt upp ytterligare ett race men jag avstår det då min grabb Charlie med sin Mathilda kommer den helgen och vi har lite att ta igen känns det som. Så det blir två tävlingsfria helger nu innan jag flyger upp till Chiang Mai för att cykla upp för ett riktigt berg den 21 februari.

Tävlingen upp för doi inathon är något jag velat göra länge och nu blir det äntligen av, upplägget på tävlingen är följande. Underlaget är asfalt hela vägen upp och klättringen börjar ca 200 möh och avslutas strax över 2500 möh, det är en ordentlig "kulle" som ska avverkas med andra ord...

Det är över 5000 startande fördelat på två starter och två tävlingsklasser, racer och mtb. Det är alltså inga åldersklasser så nån riktigt framskjuten placering förväntar jag mig inte i ett så stort startfält utan det hela får bli ett roligt äventyr helt enkelt, fast självklart ska jag ju ta i och göra allt jag kan men hur långt det räcker, ja det får vi se då...

Där borta ligger Burma, så nära och ändå så isolerat från omvärlden...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback