En lugn tur...

Cyklade ut två timmar tidigt imorse enbart för att rulla ur benen lite och samtidigt njuta av naturen längs småvägarna ute på landsbygden. Mental avslappning kanske man kan kalla det, fast på cykeln då och inte liggandes på rygg...

Hittade några nya småvägar jag inte cyklat på förut i ett område strax nordost om här, får nog bli nån mer tur åt det hållet och reka lite till vid nåt tillfälle. Det är visserligen ett ganska begränsat område men det är alltid kul med alternativa vägval även om det handlar om kortare sträckor...

En lång bro över ett våtmarksområde...

Endast för cyklister och fotgängare...

Över Takua pa river...

Det tar mig bara ca 5-10 minuter att från huset cykla ut på landsbygden i såhär  fantastiskt fina omgivningar

Kommentarer
Postat av: Glenn Johansson

Hej Kjell

Jag äger en epic expert wc med RS Sid wc 29" brain framdämpare men jag får inte riktigt till dämpningen. Vilka riktlinjer kör du ? Mer eller mindre PSI än rekommenderat samt känslighet och rebound. Vill du inte svara här kan du maila. adressen står ovan.
Lycka till i tävlings starten 2016
mvh
Glenn

Svar: Hej, jag har ju inte kört med gaffel så många ggr i terräng ännu, här nere blur det mest landsväg eller snabbåkt långloppskaraktär på rundorna. Just nu har jag strax under rekommenderat lufttryck samt snabb retur och "låst" både fram och bak, tycker det funkat bra hittills. Nu på söndag kör jag ett riktigt XC race och då öppnar jag ev framdämparen men ändrar inte lufttrycket. Det är lite mek med att få till den rätta känslan så det är bara att prova olika varianter, själv föredrar jag mjukt och följsamt om jag har dämparna aktiva, det innebär att dom inte blir 100% styva i låst läge men ändå helt acceptabelt. Testa dig fram o lycka till / kjell
Kjell Olsen

2016-01-06 @ 12:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback