Förberedelser...

Tidigt morgondopp och kaffe på stranden sedan yoga och frukost, ja så långt har jag kommit "so far" dagen innan det stora racet. Det blev pizza till lunch igår, pasta till middag och dagens frukost bestod av en stor tallrik havregrynsgröt så jag känner mig bra förberedd och full av energi, och då återstår ändå ännu en pasta till dagens lunch innan jag åker härifrån vid 13 tiden.

Inför imorgon då, ja det är ett långt race som väntar och det är småkuperat hela tiden så jag får nog sansa mig en liten aning om jag inte vill bli själv allt för tidigt i loppet. Jag har gjort solokörningar förr på 30-40 km utan större problem men då i lopp som varit mellan 60-80 km långa, imorgon blir det något helt annat så min plan får nog bli att hushålla med energin tills sista timmen. Känns det bra då så blir det hårdkörning i syfte att gå solo i backarna in mot mål.

Men... när jag säger sansa mig tidigt i loppet så menar jag inte att vara helt passiv, jag är i bra form och lite fartökningar får jag nog sätta in emellanåt, inte i syfte att komma iväg själv för tidigt men om vi kan bli en mindre grupp som samarbetar hyfsat bra, ja då är jag inte rädd för att gå iväg tidigt. Får jag bara lite draghjälp så vågar jag nog ta det största ansvaret i ett sådant läge.

Tur är väl också att jag fick med mig min uswe "vätskerygga" till Thailand, på ett 2-3 timmars race så klarar jag mig med mina flaskor samt den neutrala langningen men det har ju hänt att det strulat med den sistnämnda och imorgon vill jag inte chansa, det blir start med full rygga och två flaskor. Då kan jag dessutom kosta på mig lyxen att kyla ner mig med langningsvattnet, och då menar jag verkligen kyla ner mig. Det brukar vara så att det delas ut petflaskor med vatten som förvaras i stora plastbaljor fyllda med is på vätskekontrollerna så det är inget pisseljummet vatten precis...

Kl 0700 imorse...

Morgondopp & kaffe på det...

God morgon...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback