Min stora Idiot...

Jag är en riktig stor idiot måste jag erkänna, jag visste ju att tävlingen inte skulle avgöras i stenpartiet och hade planerat att cykla på säkerhet där. Ändå blev det precis det som hände, allt avgjordes till min nackdel när jag dum som jag är skulle stressa förbi en åkare från en tidigare startgrupp just innan den där förbannade stenhögen, vilket innebar att jag brötade in i stenarna med alldeles för hög fart och självklart får punka. Denna otaktiska körning gör jag vid varvningen ut på sista varvet med över en minuts ledning, jag är inte så lite irriterad på mig själv just nu. Mitt jävla pucko !!...

Finns det något positivt att ta med sig från den annars så eländiga dagen så är det väl att trots en seg känsla i kroppen och osäker form så fungerade allt till 100 % så länge jag var med i matchen.
Åkningen flöt på fantastisk fint och återhämtningen var blixtsnabb och effektiv så fort tillfälle gavs, den halvtimme som jag var med och tävlade snittade jag pulsen fyra slag över senast uppmätta mjölksyratröskel utan att det kändes som att jag "gick på rött" så nog finns formen där även om det inte kändes så före tävlingen. 

Nu glömmer jag den här skitdagen och blickar framåt, redan nästa söndag får jag chans till revanch och det på hemmaplan och sedan rullar det på med ännu fler race så vad är väl ett XC race på koh samui, förutom en massa tusingar i bortkastade prispengar då...

Fint område och mycket folk...

Mycket publik...

Knattarna hade prisutdelning när vi kom imorse...

Den där jävla stenhögen som ser så slät ut, har punkade jag både igår när jag testade banan och idag när jag låg i klar ledning och kunde "promenerat" över...

Vår "camp" innan start...

Eliten väntar på att få ge sig iväg...

Me in action...

Nästa gång över stenarna var loppet över för min del...

Kommentarer
Postat av: Martin

Segt, du reder dig!!

2016-01-10 @ 16:38:16
URL: http://bracykling.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback