Khao sok MTB marathon...

Jag är jäkligt sliten och trött så det blir en kort rapport från dagens race. Den långa distansen på 120 km gjorde att många cyklister drog öronen åt sig och startfälten var mindre än på många år. Detta gjorde att Elit, H-30 & H-40 som alla skulle köra långa banan fast med olika starttider fick starta samtidigt ändå. Totalt ca 100 man som skulle göra upp på den extremt snabbåkta banan...

Dom som valde att starta var väl de som visste att dom mäktade med distansen och det blev svårt för en gubbe som mig att "styra & ställa". Dessutom hade jag inte dom bästa benen idag heller och med över 40 graders värme så blev det en tuff historia. Inga utbrytningar idag utan klungan höll ihop där framme och så droppade det folk allteftersom bakifrån vilket gjorde att in i den två kilometer långa målbacken var vi väl ca 20 man kvar i en stor grupp. 

Mina ben var rejält sega så när en sju-åtta elitare och två H-40 gubbar ger sig av i raketfart och gör upp om segrarna kämpar jag mig sönder och samman för att hålla 3:e platsen i H-40 klassen över mållinjen, det är med nån meter jag lyckas och samtidigt tangerar jag mitt maxpulsrekord gjort på ett test hos aktivitus. Aldrig har jag varit i närheten av så hög puls på race förut...

Jag blir 3:a i klassen och topp 10 totalt så jag är mycket nöjd ändå trots en inte helt ok känsla idag. Det tog över en timme efter racet innan jag kunde resa mig upp igen...

Fint boende bara nån kilometer från starten...

Khao sok nationalpark, en fantastisk plats...

Soluppgången imorse...

I brist på tävlingsbilder så blir det natur istället...

Ett fint tävlingsområde...

I väntan på prisutdelning, fortfarande helt "groggy"...

Vid målgång...

En bra summering av dagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback