Off to Samui...

Det drar ihop sig till tävlingspremiär för 2016, hyrbilen hämtades igår och den är redan packad & klar för avfärd. Först bara en sista gemensam frukost här hemma med Lowe och Evelina som flyger hem till kylan i eftermiddag. 

Själva åker jag och Madde iväg direkt efter frukosten och vi har väl ca 25 mil över till östkusten och färjeläget där, sedan en dryg timme med båt och vi är strax framme. Denna dagen blir enbart resdag och vila, imorgon cyklar jag upp till tävlingsbanan och kör några varv för att få till "skogskänslan" lite, jag körde ju denna tävling förra året också och tyckte mycket om banan. Det är ett riktigt xc varv som hade allt och det ska bli mycket kul att köra där igen och jag ska göra allt för att försvara segern från förra året.

Tävlingen avgörs sedan på söndag men vi stannar kvar och cyklar på ön ännu en dag och åker hem till huset först på tisdag igen, samui är ganska kuperat och det kan ju vara kul att träna i en lite annan miljö när vi ändå är här.

En annan som vann här förra året fast då i elitklassen var ju Robin Thyrstedt som var på besök, han gjorde nog ett stort intryck på thailändarna för det är många som frågar efter honom iår.
Han har t.o.m fått ta plats på större delen av årets tävlingsinbjudan, the champ of samui som dom kallar honom...

Robin in action...

Bilen står packad & klar på parkeringen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback