Programuppdatering...

En liten uppdatering av hur tävlingsprogrammet ser ut framöver, det har inte tillkommit sådär jättemånga race men några har dykt upp och här har vi programmet som det ser ut i dagsläget.

Nu närmast på söndag 17:e januari väntar hemmatävlingen tour of Takola, ett 70 km långlopp med ett prestigefyllt bergspris samt individuell tävling inom åldersklasserna.

Den 24:e januari väntar ännu ett långlopp med målgång uppe på phang nga regionens högsta berg ca 70 km härifrån.

Den 31 januari går ett långlopp uppe vid "dammen" på väg mot Surathani, här kör H-50 gubbarna ett kortare varv så jag har jag valt att köra i H-40 för att få köra den riktigt långa distansen på 120 km. Utmanande, inspirerande & kul...

Februari månad är det ganska tunnt med tävlingar än så länge men höjdpunkten är spikad och det är tävlingen uppför Doi intanon, Thailands högsta berg strax utanför Chiang mai uppe i norra delarna av landet. Med målgång uppe på strax över 2500 m och start nere på ca 200 hm så blir detta en häftig upplevelse. Det är över 5000 startande på den 46 km långa sträckan så det gäller att ta för sig för att få en bra startposition. Snittlutningen är "bara" 5% över de 46 kilometrarna men då de inledande 20 km är ganska beskedliga så blir det nog rätt tufft ändå innan man rullar över mållinjen. Sedan har vi ju den höga höjden också, jag har cyklat "högt" många gånger förr och ibland går det bra men inte alltid. Jag har bokat flyget upp och med fem dagars aklimatisering och en eller två lugna toppturer före racet hoppas jag bli redo på bästa sätt.

Den 6:e mars går ett stort race i surathani som är sponsrat av polisen i Thailand, ett långlopp där jag återigen har valt att tävla i H-40 klassen för att få köra den långa distansen 120 km ihop med Elit och H-30.
Jag har en kompis som är med och tränar ibland och som jobbar som polis, han har frågat mig om jag kan tänka mig att köra för laget från Takua pa polisdistrikt. Då det är polisen som sponsrar racet så betalar dom rubbet för varje polisdistrikt som kommer med ett  5-mannalag till tävlingen och självklart hänger jag på det erbjudandet, om inte annat så är det väldigt bra att vara kompis med polisen tänker jag liksom...

Den 13:e mars är sista helgen innan jag åker hem och då går ett riktigt grymt XC nere på Phuket, ett race som i år ingår i den nationella cupen så det blir en perfekt avslutning på denna "vintersäsong"...

Som synes så är det ganska fullspikat framöver, det är väl bara några helger i februari som fortfarande gapar tomma men det dyker säkert upp nåt race till skulle jag tro och om inte så räcker det gott och väl med det som redan är inbokat...

Flyg & boende är bokat för vinterns stora äventyr...

Det ser inte så grymt ut på pappret men sista milen ska visst vara extremt jobbig. Den som innehar stravas 1:a plats är en viss Peter Pouly...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback