Provkörning av tävlingsvarv...

Ja det blev ju en provkörning av tävlingsvarvet som ska avverkas på söndag istället för det planerade distanspasset. När vi gav oss iväg från startplatsen hann vi inte långt förrän ett stort gäng på över 30 cyklister med följebilar blåste förbi oss, det visade sig att det var en ganska så seriös träningstävling på samma runda som vi skulle köra (tidigt en onsdags morgon!!..) Vi hängde på direkt men fick order från följebilen att bara åka med där bak och inte blanda oss i "leken" allt för mycket. Sagt och gjort, farten var faktist riktig hög så det blev ett perfekt träningspass att bara åka med bakom. Det sprack av flera ggr och varje gång gick vi förbi och lade oss bakom förstagruppen utan att störa. Det var väl först i den långa målbacken (250 hm på ca tre kilometer) som jag gick förbi och gjorde mitt eget race upp till målet. Jag var noga med att ingen hängde på så jag förstörde inte den inbördes fighten inom gruppen.

En riktigt bra genomkörare blev det och knät känns fortfarande ok, nu tar jag det där distanspasset imorgon istället och sedan laddar vi inför söndagen...

Upphämtning tidigt i morse...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback