Några bergspass...

Idag blev det racern som fick luftas lite då jag körde en liten kort 50 kilometers runda med tre fina bergspass. Det drar ju ihop sig mot långlopps EM och jag vill inte köra allt för långa pass och tömma mig på den lilla energin jag har för tillfället, fokus har varit att köra ett par långa klättringar på dryga timmen om dagen och få in just den känslan och trampergonomin som krävs för att klättra totalt 4000 hm på lördag, att cykla länge det klarar jag och nån extrem fart tror jag inte det blir tal om utan det avgörande blir helt klart alla långa och branta klättringar. 

Försäsongens förberedelser har ju inte varit de allra bästa och den sista veckans virus (kristallsjukan) som satt sig på balansen har väl inte bättrat på känslan av att vara på topp men det känns bättre och bättre i klättringarna och trots allt ser jag fram emot lördagens utmaning. 119 km och nästan 4000 höjdmeter blir nog det tuffaste jag någonsin gjort och jag ska försöka njuta av varenda meter...

Dagens första pass, Valparola 2192 möh

Sedan Falzarego 2105 möh...

Och sist Camolongo 1875 möh...

Efteråt lite lunch på byn, varje restaurang har en cykelparkering och det är lika mycket cykel här på sommaren som skidor om vintern...

Vi har flyttat oss en mil från byn upp på höjderna för lite fricamping några nätter innan vi beger oss till Bad Goisern i Österrike och EM...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback