Racerapport cykelrallarn...

Så kom då äntligen den rätta dagen, dagen då cykelrallarn skulle avgöras och idag var det inte bara jag på plats. Det blev deltagarrekord med över 700 startande denna underbart fina söndag, för varmt tyckte många men jag bara log för mig själv, äntligen...

De 25 främsta från förra året stod i första startfållan och därefter placerades man i olika fållor i den ordning man anmält sig, jag stod således långt bak i tävlingsklassen och hade en tuff uppgift framför mig om jag skulle hinna avancera framåt i fältet innan det började spricka av i olika grupper. Nu är jag inte i min bästa form och det kostade på varje gång jag försökte köra om någon och i den första långa backen orkade jag inte täppa till de luckor som blev. Jag hamnade i en  mindre men bra grupp där vi hjälptes åt hela vägen in till mål, några föll ifrån men vi körde hela tiden ikapp och förbi cyklister och överlag är jag väldigt nöjd med känslan jag hade. Det dammade rejält ute på den torra banan och idag känns i luftvägarna att jag andades mer än frisk luft igår...

Gick imål som 45:a i den öppna tävlingsklassen och är väldigt nöjd med det, det är inte mycket som fattas för att jag ska gå med en lite snabbare grupp och med det kommer de lite bättre placeringarna också. Det är bara att jobba vidare...

Sedan är jag ju 53 år också och även om det är svårt att låta bli så ska jag ju inte jämföra mig med juniorer och elitåkare när vi kör öppen tävlingsklass, det var nog inte många 50 åringar före mig igår och det är det som är huvudsaken...

Gött häng i gröngräset efter racet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback