Efter billingen...

Ja det gick ju som sagt bra att tävla i lördags utan problem med luftvägarna men dagen efter kom ett rejält bakslag. Det började egentligen redan i bilen på väg hem från Skövde men dagen efter slog det till ordentligt, fruktansvärt slemmig och rosslig höll jag på att hosta lungorna ut ur kroppen på mig själv. Jag vart helt däckad hela söndagen och även om det var lite bättre i måndags så var det inte att tänka på nån träning direkt. Igår vågade jag mig ut lite försiktigt en timme i knapp styrfart bara för att försöka komma igång lite igen och nu idag på morgonen har jag med hjälp av medicineringen lyckats köra ett hyfsat 4x10 minuter sweetspot-pass på trainern.

Så man kan väl säga att som läget är just nu så kräver en dags tävlande fyra dagars återhämtning innan kroppen fungerar igen. Inte så kul...
Tanken var att jag skulle kört kalvarundan nu till helgen, ett lokalt långlopp strax utanför Alingsås men jag har bestämt mig för att stanna hemma och träna istället. Nästa race blir då västgötacupen i Hjo om två veckor, ja det är väl bara att kämpa på....

Tur att det finns en virtuell värd att fly till när den verkliga världen inte visar sig från sin bästa sida...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback