Lagtempointervaller...

Det blev lite ändringar i programmet idag pga två stycken kommande internationella tävlingar i triathlon här på Phuket. Det är tydligen alldeles för mycket folk som ligger och tränar på banorna för tillfället och det var på delar av samma banor som vi skulle kört våra individuella tempointervaller. Av samma anledning som ovan blev vi inte heller så många som tänkt idag då en del av de som brukar komma på lördagsträningarna är just de triathleter som ska vara med på dessa tävlingar och valde att köra in sig på tävlingsvarvet istället.

Vi blev iallafall tio stycken och delade upp oss i två femmannagäng, sedan värmde vi upp några kilometer norrut tills det var 15 kilometer kvar till checkpointen strax innan bron som förbinder Phuket med fastlandet. Där drog vi igång den första av två lagtempointervaller, det långsamma gänget skulle hålla 35-40 km/h i snitt och vi i den snabbare gruppen skulle hålla 40-45 km/h i snitt.

Det flöt på bra i jämn och hög fart, vi tappade ganska snart en gubbe som nog hamnat i fel grupp men för övrigt körde vi på jämt och hårt. Jag blev jäkligt trött och det är nog så att jag behöver någon vecka till innan jag är helt på topp, med bara några hundra meter kvar till checkpointen blev jag räddad av "gånggången" ska jag ärligt säga, ny maxpuls uppmättes med tre slag så det blev ju en urladdning som heter duga...

Vi rullade en kort sväng bort till bron för att där vända och göra oss redo för nästa intervall tillbaka samma väg, då får jag mycket lägligt en bakhjulspunka och får således ytterligare några minuter på mig att hämta andan igen. Nåja punkan fixades snabbt och sedan var det pang på rödbetan igen, denna gång var vi två som fick ge oss när det var någon kilometer kvar. Två riktigt hårda och långa lagtempointervaller alltså och en riktigt bra genomkörare, det hela avslutades med en kortare 20 kilometers runda på småvägarna nere vid thanyapura för att rulla ur benen ordentligt inför morgondagens pass. Ett distanspass som ska avslutas med fri fart de sista 20 kilometerna...

Här är vi inne och fincyklar på avslutningsvarvet efter intervallerna...

Upp och ner för kullarna längs med den nord-östra kusten av Phuket...

Här är vi alla fyra i den snabba gruppen som leddes av "coach" Daniel Amby...

Bra med en cykelbutik runt hörnet, en ny reservslang inhandlades snabbt efter träningen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback