Dubbelpunka...

Strax efter första passeringen ute vid Åkulla får jag bakhjuspunka, det var inget genomslag eller så utan luften bara pös ut i en kurva. Snabbt ett försök med skum utan framgång, sedan fram med reservslangen men inte heller den håller luft när den väl är på plats. Först tror jag det är fel på pumpen men det visar sig efter en stunds frustration att även denna slang är punkterad, antingen redan från början eller så sitter det nåt litet vasst i däcket. Hursomhelst nu är racet över för min del och jag får traska den dryga kilometern tillbaka till Åkulla och invänta kvastbilen för vidare transport tillbaka till Varberg.

Det var kul så länge det varade och jag fick mig en intensiv första timme med ok känsla i kroppen, nu siktar jag vidare mot långlopps SM nästa helg...

Dubbelpunka, sedan var den dagen förstörd...

Tur att det finns andra "Allebajkar" som håller ställningarna. Mikael Olsson 1:a & Alexander Blomqvist fin 5:a...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback