Kolhydratsladdning...

Uppladdningen är i full gång inför morgondagens Bockstenstur, veckan som varit har väl känts lite sisådär med en förkylning som ligger och lurar i kroppen. Det är flera i min omgivning som är sjuka och jag känner själv att det är nåt på gång som inte riktigt brutit ut ännu...

Jag har därför tagit det ganska lungt med träningen i veckan och bara kört två korta halvtimmespass med intervaller där jag tagit i lite, därutöver har det varit aktiv vila på cykeln då jag rullade en timme vid två tillfällen väldigt lungt bara för att hålla cirkulationen igång.

Som läget är så blir det iallafall en start imorgon och det är jag glad för, tredje gången gillt liksom då jag fått ställa in de två senaste starterna på Bockstensturen pga förskylning. Det är en rolig bana och jag gillar de längre distanserna, dessutom verkar det som att vi får vädrets makter med oss imorgon. Prognosen har visserligen svängt kraftigt fram och tillbaka de senaste dagarna men det ser ju hoppfullt ut nu såhär dagen före.

Målsättningen är inte nåt annat än att komma ut i bokskogarna och ha kul, det ska dessutom bli intressant att se hur det känns att vara tillbaka på en hardtail igen...

Dagens Lunch på stans bästa italienska restaurang, ett litet krypin med fantastisk pasta, gudomligt kaffe och äkta italiensk glass. Viva la Focaccia...

(Och självklart är vespan min, det gäller att gå "all in" när det äts italiensk mat...)

Pasta med salami...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback