Det blir inte alltid som man tänkt...

I går efter en trevlig förmiddag i Hilleröd med bl.a. ett besök i slottsträdgården så åkte vi tillbaka upp kusten men nu till den lilla byn Tillsvideleje. Där var det tänkt att vi skulle cykla ännu en tur in i Tilsvide hegn med alla dess fina stigar...


Tyvärr visade det sig att jag antagligen fått med en halvfull gasoltub i husbilen när spisen plötsligt slutade fungera mitt i lunch matlagningen, vi gav oss snabbt iväg och leta gasol men det visade sig att ingen mack eller camping i närområdet hade tuber med svensk koppling. Utan att kunna värma mat och utan värme i bilen fick vi då helt enkelt ta beslutet att ta oss tillbaka till Sverige igen, som tur är finns ju skogen och stigarna kvar och nu fick jag ju en bra anledning att återkomma snart...

Lyckligtvis så var det ju inte långt tillbaka till Helsingborg och efter att vi bytt gasol på en mack strax efter färjeterminalen så parkerade vi nere i Råå småbåtshamn några kilometer söder om Helsingborg. Grymt irriterad över att ha missat en eftermiddags fin mtb cykling i Danmark ställde jag nu istället in min garmin på en guidad rundtur på 30 km, denna funktion är suverän då man inte känner till omgivningarna och vill slippa kolla på kartan hela tiden. Det är bara att följa den föreslagna rutten på gps'en...

Efter lite över en timme hade jag cyklat bort den värsta besvikelsen och kvällen avslutades på ett lite bättre humör i husbilen med god mat, lite kortspel och en påsköl. 

Idag har vi haft en lugn förmiddag och efter ett litet fikastopp på strömma farmlodge strax utanför Varberg är vi nu på väg hemåt mot Borås och redo för en ny vecka med vad det verkar som en hel del innomhuscykling nere i garaget.

Den som har bråttom väntar alltid för länge heter det väl men nu får gärna den riktiga vårvärmen infinna sig för nu har jag faktiskt väntat länge, riktigt länge...

Frederiksborgs slott i Hilleröd...

Vi fick oss en fin morgonpromenad i slottsparken...

Stranden vid Råå strax söder om Helsingborg...

Framåt kvällen blev humöret lite bättre efter dagens bedrövelser med gasolen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback