Påsk i Danmark...

Det är många gånger genom åren som jag varit i Danmark och firat påsk och nu är jag alltså här igen, anledningen är att förr i tiden åkte vi alltid ner till Frederiksvaerk på träningsläger med ungdomarna i BCA och vi upptäckte snabbt att Tilsvide hegn var rena guldgruvan för en singeltracks törstande mtb cyklist...


Då var det den "gula slingan" som gällde men nu visste jag om att ett "stigbyggarteam" byggt en strax över milen lång slinga som är uppmärkt med blå prickar på träden. Denna slinga var jag sugen på att testa och jag blev inte besviken, Charlie som också var med har nog inte cyklat så här fort på 10 år, man märker ju inte att man blir trött sa han. Det är så jäkla kul och det bara flyter på hela tiden, helt otroligt bra spår tyckte vi båda...

Teamet har planer på att bygga ytterligare spår och jag får nog ta upp traditionen att åka hit varje påsk igen för bättre förutsättningar för riktigt kul mtb cykling är svårt att hitta och dessutom är Danmark ett trevligt land att fira påsk i...

Igår hade vi riktigt bra väder men idag har vi tyvärr samma regn och snöglapp som överallt verkar det som, därför har vi inte cyklat idag utan strosat runt i Hilleröd och shoppat lite. Imorgon blir det cykling igen, troligtvis med ett lite blötare och lerigare underlag än igår men det ska bli kul ändå att sladda runt och leka i spår som verkligen inbjuder till det...

Bra vildcamping på strandparkeringen i Liseleje, 50 meter från havet och 50 meter från närmaste stig...

Nero kollar in beachen...

Ute på det nya "blå spåret"...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback