Långlopps SM...

Imorgon är det alltså dax för Långlopps SM i Motala och självklart är jag på plats, däremot skippar jag Finnmarksturen på söndag då det blir lite för mycket med två långlopp samma helg. Dessutom fyller Casper (barnbarnet) ett år och det kalaset vill man ju inte missa...


Men åter till morgondagens SM och 1572 MTB challenge, detta är en tävlingsbana jag aldrig kört förut men vad jag förstått så är den riktigt snabb. Jag träffade regerande svenska mästaren Emil Lindgren och fick mig en pratstund vid nummerlappsutdelningen, han gav mig några bra tips om vad som väntar och om jag är i bra form så är det nog en bana som passar mig riktigt bra. Nu är det väl bara så att jag inte har en aning om hur formen är för tillfället, jag har tränat riktigt mycket sedan sista veckan i juni och under juli månad, dessutom vistats mycket på hög höjd och nu sista veckan försökt vila ikapp lite men terrängen i Alperna och Dolomiterna har ju sett lite annorlunda ut än vad den gör här. Det har varit antingen ett jäkla gnetande uppför eller inget tramp alls i snabba utfördlöpor, vad denna typ av cykling har gjort för nytta när det gäller att cykla ett blixtsnabbt svenskt långlopp det återstår att se men oavsett så ska det bli kul att tävla med lite högre fart igen då snittfarten på mitt senaste race nere i Dolomiterna hamnade på ynkliga strax över 11 km/t.

3:a, 5:a och 5:a är mina tre senaste resultat från Långlopps SM så en topp 5 placering imorgon är väl inte helt orimlig om jag har en bra dag, jag har iallafall ett bra serviceteam med mig då Charlie och Casper är med som langare. Eller rättare sagt Charlie är min vätskelangare och Casper min supporter... 


Imorrn är det dax...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback