1:a av 5 träningsdagar innan julafton...

Då jag vilade igår och har tänkt vila på julafton så blir denna veckans fem träningsdagar i en följd, idag körde jag fyra sjukilometers sweetspottare (lågt i zon fyra). Jag tänkte liksom att det kunde vara bra att hålla igen något då det blir många dagar i följd och det dessutom väntar två hårdare pass senare i veckan, utöver detta blir det två distanspass innan Söndag.

De fyra sträckorna jag körde idag är alla strax över sju kilometer och förhållandevis flacka, det är väl bara den andra som är lite mer böljande än de övriga. Det kändes bra hela vägen och jag fick till fina snitthastigheter på samtliga intervaller utan att förta mig allt för mycket då jag alltså medvetet lade mig lite lägre i pulszon fyra för att orka med hela veckans program på ett bra sätt.

Efteråt tog jag en lätt jogg runda förbi Thai life resort och vidare till beachen och tillbaka igen, det är inte mer än ca tre kilometer och jag gör detta två gånger i veckan bara för att hålla igång löpningen lite lätt så att jag slipper börja om från början igen när jag kommer hem till våren. Jag har bestämt mig för att använda löpningen som lite alternativ träning året om och då gäller det att behålla en viss kontinuitet.

Dessutom börjar jag bli expert på att besiktiga motorcyklar nu här i Thailand då det idag var dax för den lilla "moppen" att gå igenom samma procedur som den större gjorde igår. Allt gick bra så nu är det lugnt ett år framåt.

(null)
En snabb kaffe efter träningen, bra service med cykelställ utanför...

(null)
Efter cyklingen blev det en lätt löp runda...

(null)
2:a, 4:e, 6:e och 8:e var de Intervaller jag körde och det var bara på den andra dom snittet sjönk under 35km/h men få är den lite smått kuperad också. Överlag nöjd med tiderna och på den sista tog jag faktiskt ett K.O.M på strava trots att jag inte gick gör fullt. Nu har jag K.O.M på både första och fjärde intervallen så ett av vinterns mål får väl bli att ta dom andra två också ...

(null)
Det är inte bara jag som kör hårt i värmen, vi bor ju ute på landet och en av grannarna här utanför sågade idag upp plank ur grova träd med motorsåg, vem behöver ett sågverk när man bor i Thailand...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback