Avslut...

Det är snart dax att göra avslut för detta år och påbörja nästa med nya insikter och nya visioner, efter ett "skitår" har jag de sista två månaderna tagit mig tillbaka till en någorlunda stabil och hög grundnivå. Nästa steg är att försöka "spetsa" till träningen och ta det där sista klivet uppåt.

Mer intervaller, kortare och hårdare intervaller, mer av alla sorters intervaller, mer strukturerat och långsiktigt planerat, mer periodiserat, mer core & styrka, mer återhämtning och vila. Ja mer av allting helt enkelt utan att det blir för mycket av det hela, en ekvation som inte alltid är helt enkel.

Vinterns tävlingsprogram har också uppdaterats med ett mtb race som går av stapeln den 11 mars, dagen före jag åker hem alltså. Ovanligt lång framförhållning för att vara här i Thailand men så är det också 19:e upplagan av det klassiska Thalang mtb race vi pratar om, ett race jag kört och vunnit de tre senaste åren. Det är en grymt intensiv och rolig bana och nu när jag har en goprohero6 så ska jag bröstmontera den och filma hela racet har jag tänkt, det kan bli kul att ha som inspiration att titta på när det blir aktuellt att köra testcykel nere i garaget igen.

På tal om film förresten, nu har jag material för fyra träningsfilmer som snart läggs ut på youtube, ett 90 minuters landsvägspass där jag kör mina 4x7 km tröskelintervaller, ett backintervall pass på totalt en timme, en längre klättring i djungeln på totalt en timme samt en timmes grusvägspass. Håll utkik här för uppdatering när dom läggs ut.

(null)
Gårdagens runda på små betongvägar ute på landsbygden...

(null)
Min favorittävling...

(null)
Som vanligt börjar dagen här på favoritplatsen men en espresso...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback