Den där Bernhard alltså...

Det är första året han tagit hjälp av en coach och fått en detaljerad plan för hela vintern, men han har ändå svårt att hålla koll på planeringen. Tidigare i veckan fick jag först fel dag för när vi skulle köra vo2max intervaller, sedan när vi väl kom överens om att det var idag vi skulle köra så dyker han upp imorse och säger att näää !! det var visst inte 5 minuters vo2max intervaller ändå på programmet utan fyra stycken 10 minuters tröskelintervaller...

Nåja, det blir väl tillräckligt hårt för mig iallafall tänkte jag så det spelar inte då stor roll, efter uppvärmningen när vi börjar köra på så är jag nästan tvungen att fråga om vi startat ännu. Det känns extremt lätt och bra i kroppen och istället för att ligga på rygg bakom Bernhard som jag först tänkt så ligger jag utan problem jämsides under alla fyra intervaller, väldigt positivt överraskande måste jag säga...

Det fanns inte på världskartan för några veckor sedan att jag skulle tävla på denna sidan nyår, men gränser dras om och kartan förändras. Efter dagens genomkörare känner jag mig faktiskt mogen att göra ett försök nästa söndag då går ett landsvägsrace uppe i Ranong ca 20 mil härifrån, med dagens känsla är jag iallafall inte rädd att bli avhängd från klungan. Därifrån till att prestera något är dock ett stort steg och med en avslutande  brant klättring på ca tre kilometer strax innan målgång så har jag inga ambitioner på att vara den starkaste cyklisten just där...

Däremot finns det en taktisk chans att skapa något ändå, det är en bana där vi även strax efter start kör denna backe fast då utför istället och då jag vet sedan tidigare hur extremt fega och dåliga mina konkurrenter är på just att köra fort i tekniska uförskörningar så är min plan följande. Håller jag mig långt framme första kilometrarna och sedan släpper bromsarna utför så är jag säker på att vi inte är många i täten när vi väl är nere på platten, väl därnere så måste jag vara iskall och försöka få igång ett samarbete där alla jobbar utan att jag måste ta det största ansvaret. Funkar detta så kanske, kanske, kanske jag kan vara med i en mindre grupp in på upploppet...

Ja, det är plan iallafall. Men först tar vi en dag i sänder, det är ju en hel vecka kvar...

(null)

(null)
Lite lätt rull och eftersnack efter dagens hårdkörning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback