Mitt i veckan...

Ja nu är det onsdag och mitt i veckan så att säga, måndagens vilodag efter helgens race följdes av en lugnare återhämtnngsrunda igår samt några kilometers lätt löpning efteråt, och lite core/styrka förståss. Idag har det cyklats distans och imorgon väntar 4x10 minuter tröskelintervaller, jag kommer köra dom lite lägre i puls zon fyra och med något tyngre växlar och lägre kadens än normalt.

Jag upplever att hjärta och lungor presterar på topp men att styrkan/draget i benen är det som släpar efter lite för tillfället, därför blir det hög prioritet på att träna detta ett tag framöver. Backintervaller och slätdragsintervaller i alla pulszoner samt lite snabbdistans borde ju bättra på trycket lite tycker jag.

Samtidigt är jag fortfarande väldigt försiktig och ligger en bra bit under de timmar jag normalt lägger ner på träning här nere, i längden är det nog helt rätt melodi och jag har inte bråttom. Jag kommer stå där längst uppe på pallen innan vintern är slut, det kände jag redan i söndags och jag har tre hela månader på mig att ta mig dit så "time is on my side" som Stones sjunger i sin gamla hit från 1964...

(null)
Det bar iväg tidigt imorse, innan frukost naturligtvis. 24 timmars fasta igår och strax över tre timmars distans innan frullen idag. Ändå känner jag mig stark och pigg och om en månad är jag förhoppningsvis nere i rätt matchvikt igen, det är inte mycket men ett par kilo har smugit sig in och lagt sig på fel ställe under sensommaren/hösten...

(null)
En bit över trettio grader när det började närma sig lunch, underbart ☀️☀️🌴🚴

(null)
Självklart äter jag också, både mycket och gott. Idag handlade jag ett halvkilo jätteräkor för 20 spänn uppe på marknaden, wokade med vitlök och chilli sedan serverade med stekta grönsaker och rå "seeweed", alltså nån typ av sjögräs/alger som tydligen är jättenyttigt (och gott) ...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback