På plats i Ranong...

Efter en tidig uppstigning i morse har vi transporterat oss upp till Ranong, ett frukostopp blev det på vägen och likaså har vi hunnit med ett sent lunchstopp efter att vi varit och rekognoserat tävlingsvarvet. Nu är vi äntligen inkvarterade på hotellet och nästa punkt på schemat är gemensam middag klockan 20.00.

Om vi återgår till tävlingsvarvet så var det en hel del förändringar, den tuffa avslutande klättringen är kvar men efter att dom dragit om banan p.g.a vägarbeten så har det tillkommit två ännu tuffare klättringar halvvägs in i racet så nu väntar ett riktigt hårt race imorgon, det vill jag lova. Det blir nog inga större grupper in mot mål utan troligen en väldans spridd målgång av cyklister.

Mina kompisar här blev väldigt bekymrade och oroliga inför morgondagen men själv är jag konstigt nog full av självförtroende, efter ca 45 vinster av totalt 50 starter under åren här i Thailand vore det väl konstigt annars kanske och även om mina förberedelser inte varit dom bästa inför denna säsong så känner jag mig grymt taggad att äntligen få tävla igen. Nu väntar jag mig visserligen inga stordåd av mig själv imorgon men jag föredrar ändå en riktigt tuff bana framför en lättare och med dessa tekniska utförskörningar genom snäva serpentinkurvor samt det extremt dåliga underlag som är på vissa sträckor så kan vad som helst hända, det är ett öppet race och "the race ain’t over until it’s over" som man säger så imorrn ska jag ut där på dåliga djungelvägar och ha riktigt kul, det lovar jag...

(null)
Frukoststopp...

(null)
Registrering och hämtning av nummerlapp...

(null)
Sen lunch...

(null)
Vår "teammanager" Toy...

(null)
Vi fick rum på första plan så vi slapp att kånka upp våra cyklar flera våningar men i gengäld så har vi en utsikt rakt in i kockens skafferi. Det blir nog inte anka till middag ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback