En bra dag...

Idag har det varit en bra dag, vaknade tidigt och gav mig iväg söderut till khaolak för att träna lite riktig mtb cykling. Det var bra längesedan jag var ute i terrängen och cyklade och med ett XC race nästa söndag så kan det ju vara bra att öva lite, dessutom kör jag ju helstelt och det kräver också en lite annan teknik än i vanliga fall.


Jag måste säga att det är helt underbart att ge sig ut på cykeln tidigt om morgonen här nere, solen går upp,fåglarna kvittrar och det luktar rök överallt. Byborna här har som vana att elda löv varje morgon och ihop med alla ljud från naturen så ger det en alldeles speciell thailandskänsla som jag gillar, det är en känsla som ger mig ro i själen.

Min kompis Toy bor ju nere i khaolak och han har lite mark upp mot bergssluttningarna där han har byggt en egen mtb bana, ett ca 3 kilometer långt varv med både branta klättringar och knicksiga partier. Det kändes att det var längesedan jag körde i terräng för jag var lite ringrostig till en början, men det var riktigt kul och det får nog bli några fler gånger innan tävlingen nästa helg. Extremt varmt och svettigt blev det också när temperaturen står på över 30 grader i skuggan och banan är så teknisk och brant att en svalkande fartvind är helt obefintlig.

En timmes transportcykling dit, sedan en timmes snurrande på varvet och sist en timme hem gjorde att det blev ett bra pass idag. Både lite distans och lite intensiv teknik och totalt tre timmar in i boken. Nu väntar en vilodag imorgon sedan köttar vi på igen...

Det ryker från varje gårdsplan tidigt om morgonen...

Ett litet drop...

Många svängar...

Det var lite annorlunda att cykla terräng med helstel cykel...

En cykelparkering...

Två glada gubbar efter dagens pass...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback