Kortvarig glädje...

Jag har varit uppe i byn och hämtat ut min reparerade iphone och jäklar vad nervös jag var när jag skulle starta upp den, skulle den fungera eller inte... det visade sig att den fungerade perfekt ända tills jag skulle ta en bild. Kameran var helt stendöd...


Fan också, det är ju den jag använder allra mest när jag tar mina bloggbilder. Jag har visserligen en riktig kamera också men det här krånglar till det hela betydligt, mobilen är ju smidig att ta med i alla lägen liksom. Jaja om tre veckor ska jag ju hem en kort period innan jag återvänder hit för en sista månad och då får jag passa på att fixa en ny mobil...

Värre saker har ju hänt, såsom alla översvämningar som drabbat de södra delarna av Thailand de senaste veckorna, det extrema väderläget har ställt till det ordentligt med flera dödsfall som följd och det är flera hundratusen invånare som har drabbats på olika sätt. Vi var nere och kollade in tävlingsvarvet imorse och arrangören berättade att det är väldigt få anmälda hitills, troligtvis för att många har viktigare saker att att stå i än att köra en cykeltävlnging efter all skadegörelse som översvämningar ställt till med.

Här har vi ändå haft tur, vi har haft en del regn och mycket mulet väder men vi har sluppit det värsta ovädret som dragit förbi bara ett tiotal mil österut från oss. Imorse duggregnade det lite lätt när jag skulle köra motorcykeln ner till khaolak för att möta upp Toy och Benard inför vidare färd med bil ner till khok kloy och tävlingsvarvet, men det får man väl ta med en klackspark när man läser om all bedrövelse som många drabbats av...



Jag fick leta djupt i gömmorna för att hitta något bra skydd mot regnet imorse...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback