Mitt i veckan...

Vi börjar väl med en kort RR från Rallarloppet i söndags, vi kom upp till bottnaryd redan i lördags eftermiddag och körde ner till en liten badvik vid sjön Stråkern strax utanför samhället där vi har fricampat förut. Jag rullade runt en timme på min mtb i omgivningarna för att mjuka upp min gamla gubbakropp lite inför söndagens race, kvällen avslutades sedan vid lägerelden nere vid strandkanten...


Åter till Rallarloppet då, det pratades om ca 700 startande så att intresset för sporten växer råder väl inget tvivel om, snart finns inga "små" långlopp kvar och konkurrensen hårdnar även på de lopp som inte ingår i någon cup. Min akilleshäl är min svaga förmåga att köra uppför och med den värsta stigningen efter redan fyra kilometer så fick jag tyvärr tidigt släppa de snabbare grupperna, efter bergspriset hamnar jag i en bra grupp som mestadels anförs av Peter Blomqvist som håller ett hårt men jämt tempo i syfte att dra fram dottern Jessica till en bra placering i damklassen.

Då jag i första hand tar dessa tävlingar där det inte är åldersindelat utan bara finns en öppen tävlingsklass som bra och hårda träningsrace så är jag nöjd med att sitta med här i gruppen utan att stressa för att försöka köra ikapp grupper framför trots att benen känns pigga, vi åker hyfsat snabbt och håller ihop gruppen tills det bara är några kilometer kvar, då blir det lite mer kamp och gruppen dras ut lite. Jag rullar över mållinjen som 70:e man till slut, inte helt slut i kroppen men ändå väldigt nöjd med de pulsvärden som min garmin visar. Jag har fått en riktigt bra genomkörare inför kommande helgs Lida loop helt enligt planen...

Efter racet drog vi vidare till Hökensås för att avsluta helgen med en heldags fiske på söndagen, ingen fisk fick vi men en fin och slapp dag i återhämtningens tecken. Innan hemresan igår tog vi tillfället i akt att motionera lite i det fina nationaldagsvädret, Madde tog en långpromenad med hunden och själv testade jag några av de riktigt fina mtb leder som startar precis utanför campingen...

Nu är det redan mitt i veckan och bara några dagars finslipning på monarken väntar innan vi kör upp till Stockholm för helgens Lida loop, där blir det lite mer allvar då det är H-50 och cupklass som gäller. Hoppas på fortsatt pigga ben så är definitivt en topp tio plats inom räckhåll...

Fin fricamp bara några kilometer från start...

Rullade ur kroppen lite på banvallen...

Självklart alkoholfritt vid lägerelden...

En bra grupp anförs av Peter Blomqvist...

Strax målgång...

Fiske...

Avslutningsrunda på hökensås svart/vita 19 km led...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback