Mental svacka...

Jag är inne i en liten mental svacka för tillfället, så istället för att tvinga mig själv ut på div intervallpass så backar jag lite och cyklar bara för att det är skoj. Som imorse då jag drog iväg på en liten upptäcktsfärd ett par timmar, nu känner jag visserligen till de flesta vägarna i området men några nya avstickare blev det.


Lite över två timmar i boken och hyfsad snittfart men ändå kravlöst och helt utan plan, den mentala kraften jag har försöker jag spara till tävlingen på söndag, det blir nog grymt jobbigt och en mental urladdning utan dess like lär krävas om det ska bli nåt bra av det hela. Imorgon ska vi ner och provköra varvet och det blir ett kul avbrott i vardagen här, vi åker ett stort gäng i två bilar och packar med lite picknick mat så kan vi snurra tunt någon timme och känna på svårigheterna. Jag har bestämt mig för att inte hårdköra utan mer bara känna in mig mentalt på varvet, jag är lite nervös för hur det ska gå med en helstel cykel i terrängen. Vad jag minns så är det några tekniskt brötiga partier och där lär jag få ta det vackert, i normala fall hade jag ju sedan kunnat köra på bra i de snabbare partierna med min helstela cykel och ta igen en hel del men nu är det inte riktigt normala omständigheter. En längre tids sjukdom har kört formen i botten och motivationen likaså, jag vill ändå köra på söndag och ska göra mitt bästa så går vi se vad det räcker till...

Igår vilade vi...

Idag var jag på upptäcksfärd...

En liten utkikspunkt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback