Tre timmar skogsdistans...

Ett fint skogsdistanspass i vårsolen är just avklarat med en liten bitter eftersmak, jag letade ju ganska mycket nya stigar förra hösten för att binda ihop med redan befintliga sträckor och få till en riktigt bra distansrunda med mycket stig. Till slut fick jag ihop en sträcka som i sin fulla längd tar ca 4 timmar men också med flera möjligheter att korta av om man så vill.


På söndag hade jag tänkt att köra rundan i sin helhet och idag tog jag därför en liten provtur på delar av sträckan för att kolla statusen på stigarna. Tyvärr visade det sig att man kört med skogsmaskiner och totalförstört stora delar av de roligaste stigarna.

I det här läget blir jag faktiskt lite förbannad då det är kommunens mark och stigarna används mycket både av vandrare, löpare och cyklister. Det var visserligen inte uppmärkta motionsspår men det är ändå ett område nära bebyggelse som används till rekreation av många människor. Då behöver man ju för FAN inte köra med skogsmaskin mitt i stigarna. Inte var det någon stor avverkning heller utan utgallring av småträd, det hade gått att lösa med mindre maskiner med lite god vilja...

Jag som riktigt längtat efter att få cykla dessa stigar igen efter en vinter i Thailand, ja det är väl bara att börja leta nytt igen och tills på söndag då jag ska leda en gemensam mtb långtur får jag nog fundera ut lite alternativa vägar. 

Det började ju fint...

Men sedan blev det värre...

Detta var ett helt underbart singeltracks parti förut, nu fick jag gå i skogen vid sidan om för att ta mig fram...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback