Urladdning...

Det var en rejäl urladdning jag fick till i söndags men så gick det ju bra också, de gånger jag lyckas få till liknande pulsvärden presterar jag alltid på topp. Även hemma i Sverige, men tyvärr är det allt för sällan jag får upp pulsen till dessa nivåer där hemma pga mina suspekta luftrörsproblem. Något år emellanåt så funkar det och då går det också bra men oftast andas jag taggtråd och pulsen stannar långt under dessa nivåer vilket gör att benen stumnar av syrebrist alldeles för tidigt...

Nu får vi se vad som händer när jag kommer hem igen, tanken är ju att min huvudsakliga säsong numera är härnere och med fyra race gjorda har det blivit tre segrar och en andraplats, jag har missat två tävlingar pga sjukdom men förutom det så är jag supernöjd med denna vinter. Jag planerar iallafall att köra en hel del långlopp även hemma i sommar och med lite tur kanske det blir ett sådant år då andningen funkar och det går att prestera, annars får jag väl cykla runt som motionär och njuta. Det är väl inte fel det heller...

Efter en välförtjänt vilodag igår rullade jag två timmar lätt idag, imorgon blir det tre timmar och på torsdag ska jag prova att köra på lite hårdare igen...



Det blev en riktigt bra urladdning i söndags, 46 minuter i zon 5 och 24 minuter i zon 4 och då var dom flesta högt i zon 4...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback